Ще модернизират жп линията от София до Пловдив

България

Частично нова жп линия ще свързва София и Пловдив след няколко години. Сред основните цели на транспортното министерство е да осигури пари от еврофондовете за пълна модернизация на жп трасето от столицата до Септември, пише вестник „Стандарт“.
От него приоритетно ще се изгражда отсечката Елин Пелин-Белово, по която сега влаковете губят най-много време. Това обясни Христо Алексиев, зам. генерален директор на НК "Железопътна инфраструктура".
След наводненията през 2005 г. там жп линията висеше във въздуха и дори след изграждането на подпорни стени скоростта е много ниска. Освен това кривите на линията са с малки радиуси, което не дава възможност линията да се модернизира за скорост 160 км/час. Затова между Немирово и Белово линията ще мине по ново трасе по билото на планината - ще се изградят много тунели и виадукти, което ще оскъпи проекта.
Финансирането ще е по ОП "Транспорт", като бюджетът на целия проект София-Септември е около 1 млрд. евро, каза Алексиев. Правим техническо проектиране и оптимизация на разходите за да намалим стойността, допълни той.
До средата на 2015 г. ще е готова и жп линията Септември-Пловдив. Дотогава ще приключи и модернизацията на жп участъка Димитровград-Свиленград. Проектът за оставащата отсечка за пълното обновяване на линията от сръбската до турската граница - София-Драгоман, също се разработва, но за финансиране по новия инструмент "Свързване на Европа". По него ще се финансира и жп участъкът Видин-Медковец, като бюджетът за двата проета е 350 млн. евро.

Частично нова жп линия ще свързва София и Пловдив след няколко години. Сред основните цели на транспортното министерство е да осигури пари от еврофондовете за пълна модернизация на жп трасето от столицата до Септември, пише вестник „Стандарт“.
От него приоритетно ще се изгражда отсечката Елин Пелин-Белово, по която сега влаковете губят най-много време. Това обясни Христо Алексиев, зам. генерален директор на НК "Железопътна инфраструктура".
След наводненията през 2005 г. там жп линията висеше във въздуха и дори след изграждането на подпорни стени скоростта е много ниска. Освен това кривите на линията са с малки радиуси, което не дава възможност линията да се модернизира за скорост 160 км/час. Затова между Немирово и Белово линията ще мине по ново трасе по билото на планината - ще се изградят много тунели и виадукти, което ще оскъпи проекта.
Финансирането ще е по ОП "Транспорт", като бюджетът на целия проект София-Септември е около 1 млрд. евро, каза Алексиев. Правим техническо проектиране и оптимизация на разходите за да намалим стойността, допълни той.
До средата на 2015 г. ще е готова и жп линията Септември-Пловдив. Дотогава ще приключи и модернизацията на жп участъка Димитровград-Свиленград. Проектът за оставащата отсечка за пълното обновяване на линията от сръбската до турската граница - София-Драгоман, също се разработва, но за финансиране по новия инструмент "Свързване на Европа". По него ще се финансира и жп участъкът Видин-Медковец, като бюджетът за двата проета е 350 млн. евро.

Източник: http://econ.bg

(01.10.2013)