Чуждите туристи са се увеличили с над 14% за 4 години

Туризъм

Необходимо е да се работи за утвърждаването на България като дестинация за целогодишен туризъм, според бившия зам.-министър Иво Маринов.

С 14,5% са се увеличили чуждите туристи в България в периода 2009-2012 г., съобщи в предаването “Седмицата” на Дарик радио бившият зам.-министър на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов.

По данни на националната статистика през януари е отчетен 7% ръст на чуждите туристи, допълни той.

През миналата година сме били на крачка да отчетем рекордни приходи от туризъм, каза още Маринов. За същия период постъпленията са се увеличили с 8,8 на сто.

Само гражданите на Русия, които са посетили България с цел туризъм, през миналата година са се увеличили с около 30 на сто, въпреки фалитите на туроператори и авиокомпании, заради които имаше проблеми с прибирането на руснаци в родината им.

За тази година очакванията са да има 20% ръст на руските туристи у нас, както и ръст на чуждите туристи като цяло.

По думите на Маринов протестите в страната и политическото напрежение няма да повлияят на туристопотока.

Що се отнася до маркетинга и рекламата на България като туристическа дестинация, Маринов посочи, че е изключително важно да се обявят няколко обществени поръчки за дейности (участие в изложения и маркетингови кампании), финансирани с европейски средства.

Маринов допълни, че поне засега се ползва старото лого на България, а в момента е сформирана работна група, която прави редизайн на новото лого съобразно подготвената вече бранд стратегия за популяризация на страната ни.

Иво Маринов каза още, че туризмът е от водещите икономически отрасли, който допринася за сформирането на около 12% от брутния вътрешен продукт и дава постоянна работа на около 300 хил. души, поради което заслужава да бъде представляван и от отделно министерство. Това обаче е въпрос на политическо решение, коментира той.

Маринов посочи още, че туризмът има много проблеми, останали нерешени от годините, а като отрасъл е изключително динамичен и има нужда от бързи и адекватни решения. В тази връзка той настоя за приемственост и фокус върху работата по превръщането на България като популярна целогодишна туристическа дестинация.

Източник: http://www.investor.bg

(18.03.2013)