Собственици на молове залагат на технологиите в конкуренция с онлайн търговията

Любопитно

Най-големите собственици на търговски центрове в света впрягат дигиталните технологии, за да компенсират спада на наемателите, предизвикан от засилването на онлайн търговията, пише Bloomberg.

Лондонската компания Hammerson Plc например планира да използва софтуер, който проследява посетителите на нейните молове с помощта на сигнала от мобилните им телефони. Австралийската Westfield Group Ltd. пък е създала виртуален търговски център, а собствениците Simon Property Group Inc. от Индианаполис и Unibail-Rodamco SE от Париж приканват купувачите да добавят нови и все по-изтънчени приложения за смартфон.

"Големите зверове на джунглата показват, че са живи и са готови да приемат тези тенденции", твърди Джошуа Бамфийлд, директор на Центъра за изследване на търговията на дребно в Нюарк, Англия. Според него за някои централни търговски улици и по-малки търговски центрове "това е още един пирон в ковчега".

Онлайн пазаруването помага на търговците да достигнат до клиентите си с по-малко магазини, което прави наемателите по-претенциозни за площта и местоположението на помещенията, които държат под наем. В търсене на начини да повишат доходите си от наеми и да увеличат стойността на имотите си, собствениците на молове използват технологиите, за да привличат посетители и да проследяват навиците и движенията на купувачите, за да могат по-добре да отговорят на нуждите на все по-капризните си наематели.

Разходите за онлайн пазаруване в световен мащаб са нараснали над четири пъти до 591 млрд. евро през десетте години до края на 2010 г., сочат данни на търговската организация Interactive Media in Retail Group. От изследователската компания Forester Research Inc. прогнозират, че продажбите на дребно в интернет ще се увеличат с поне още 10% до 2015 г. в Западна Европа и САЩ, като растежът в Азия и Тихоокеания ще е още по-ускорен.

 

Текст и снимка: investor.bg

(05.08.2011)