Слънце, роза и море в новия бранд на България

Туризъм

Двойно повече гости може да посетят страната, очакват през следващите 15 години при правилно разработване и налагане на новото туристическо лого, което беше представено вчера. Това сочат разчетите на експертите от икономическото министерство.

Общо 1,4 млн. лв. от ОП „Регионално развитие” са вложени за изработването и налагането на изцяло нов туристически бранд на България, съобщи за „Монитор” зам.-министърът на икономиката Иво Маринов. Той обясни, че досегашният знак на стилизирана роза се запазва. За да бъдат обаче разкрити възможностите на разнообразието от туристически сфери, са разработени 10 подбранда, които са специфични според дейността и отразяват многообразието на туристическите ресурси на страната. Общото между тях е кръгът, в който са вписани море, слънце, спорт, бизнес, история и култура, вино и традиции. Всеки участник в туристическия бранш ще може безплатно да се ползва от знака върху рекламните си материалиили върху обекта, който разработва, който ще бъде на разположение от началото на март. Общото между всички знаци е новият слоган, който гласи: „Открий и сподели”.

За по-бързото налагане на новия бранд решихме ползването на запазените знаци да е безплатно, обясни Иво Маринов. Той поясни, че във Франция за такъв знак се плаща, във Великобритания режимът е още по-строг. Всеки обект, който иска да ползва националния знак, ще трябва да се регистрира в сайта на министерството, за да е ясно колко компании в сферата на туризма го ползват и в кои ресори на тази дейност.

За целия проект за ново брандиране на България са заложени 2,8 млн. лв. по ОП „Регионално развитие”, но след провеждането на конкурс е избран проект на обща стойност 1,4 млн. лв. Разработването включва над 20 проучвания на българския туризъм, 4 различни визуални концепции за бранда и проучване на територията на 11 държави, които са ключови за страната ни за това кой от тях се приема най-охотно. Оказало се, чеключовата и обобщаваща представаза България се върти около слънцето и затова то е в центъра на отделните знаци. В логото на екотуризма например освен жълтото слънце в средата, стилизирано присъстват два коня, петел и гори. В знака за вино и гурме туризъм се вижда овен, пита, риба, грозде. По оригинален начин градските почивки включват култура, пазаруване, хапване и отдих сред природата. Визуалната концепция за основния бранд и неговите 10 подбранда са тествани сред повече от 2 хил. представители на туристическия бранш в 15 държави.

Източник: http://www.monitor.bg

(18.01.2013)