Първият търговски парк в България - Retail Park Plovdiv привлече водещи търговски вериги. "Лендмарк" инвестира 21 млн. евро

Строителство

През декември т.г. в експлоатация беше въведена и втората сграда на търговския парк с РЗП 13 100 кв.м. В нея са изградени общо 8 магазина с площ от 600 до 2200 кв.м, ресторант с площ 850 кв.м и супермаркет с площ 2000 кв. м
С изграждането на комплекса в Пловдив за първи път у нас навлиза наложилият се международен формат на търговските паркове, които създават нов модел в ритейл сектора и модерен стил на пазаруване

Retail Park Plovdiv, първият търговски парк в България, отвори врати. Паркът е разположен на терен от 42 650 кв.м на бул. "Менделеев" 2Б ("Асеновградско шосе") и обединява две търговски сгради с разгъната застроена площ от 26 400 кв.м и паркинг за 450 автомобила. Инвеститор е "Лендмарк", а размерът на инвестицията надхвърля 21 милиона евро.
"Retail Park Plovdiv маркира нов етап от развитието на икономиката и търговията в България, коментира Таня Косева-Бошова, изпълнителен директор на "Лендмарк". С изграждането на комплекса в Пловдив за първи път у нас навлиза наложилият се международен формат на търговските паркове, които създават нов модел в ритейл сектора и модерен стил на пазаруване. Отличителна характеристика е големината на търговските площи, която варира от 600 до 2000 кв.м, и възможността да се купуват всички необходими стоки за дома, дрехи, спорти стоки и храна на по-достъпни цени."
Retail Park Plovdiv създаде атрактивен микс от наематели, като привлече водещи български и международни търговски вериги, някои от които стъпват за първи път в България.
Реализацията на инвестиционния проект на "Лендмарк" в Пловдив стартира през пролетта на 2007. В първата изградена сграда (РЗП 13 300 кв.м) вече оперира строителният хипермаркет на австрийската верига bauMax. Това бе първият магазин на компанията в България.
През декември в експлоатация беше въведена и втората сграда на търговския парк с РЗП 13 100 кв.м. В нея са изградени общо осем магазина с площ от 600 до 2200 кв.м, ресторант с площ 850 кв.м и супермаркет с площ 2000 кв. м. Търговските обекти са на две нива, с просторно обемно пространство, стъклени асансьори и ескалатори в големите магазини. За удобство на посетителите входовете им са ориентирани към паркинг зоната.
Проектът за Сграда 1 е дело на "Архитектурно-дизайнерско студио" с водещ архитект Георги Стоянов, а на Сграда 2 – на архитектурно студио "Планинг" с ръководител арх. Илиан Г. Илиев . Главен изпълнител на целия търговски парк е пловдивската строителна компания "Арнаудов" ЕООД с управител Васил Арнаудов. Консултант в проектирането и строителството на обекта е "Консултантска инженерна група" ООД.
В новооткритата Сграда 2 търговска дейност започнаха популярната гръцка компания за производство и търговия с облекла и обувки Sprider, най-голямата компания за търговия със спортни стоки на българския пазар Sport Depot и водещата българска верига магазини за битова електроника, офис оборудване и телекомуникационни продукти "Техномаркет".
В началото на 2009 г. в Retail Park Plovdiv ще направят българския си дебют немската компания Deichmann - най-голямата верига за търговия с обувки в Европа, и немската dm, специализирана в дрогерийните стоки и специализираните хранителни продукти. "Полето за експанзия на подобни магазини в България е много голямо и затова планираме през следващите две години да изградим 60-70 обекта във всички градове с над 100 хил. жители", заяви Валентин Василев, представител на dm.
За първи път в Пловдив свои обекти откриват водещата верига за търговия с хранителни стоки "Пикадили"; магазини Euroland и Bulgarche Music Café – единственото по рода си у нас заведение, което популяризира съвременната българска поп и рок музика.
Шоурум ще отвори и Martineli – една от най-известните и наложени в страната търговски марки за комплексно интериорно обзавеждане.

Източник:
Строителство градът

(26.12.2008)