Погрешни схващания за вашата работа

Общество

В настоящите относително тежки времена за пазара на труда, запазването на работата може да е топ приоритет. В тази насока съществуват някои погрешни схващания от страна на служителите за тяхната работа, което може да повишава риска да я загубят. Ето и няколко мита, представени от специалистите от изданието usnews.com, които макар и предписани за щатската среда определено може да се каже, че важат и у нас.

1. Да си вършиш работата е достатъчно
Да се изпълняват адекватно служебните задължения е необходимо, но не достатъчно условие да запазите работата си и да не бъдете заменен. В среда на наличен висококвалифициран персонал в почти всички сфери минималните усилия, които полагате, няма да впечатлят ръководството. Това най-малко ще се отрази в моменти на повишения на заплатата, когато е напълно възможно вашето да е значително под средното. Със следването на тази стратегия също така рискувате да бъдете заменен от по-мотивиран служител.

2. Ако добре си изпълнявате задълженията, характерът ви няма значение
Служители, които често се оплакват, рядко дават идеи и странят от колектива, често попадат в полезрението на ръководството. Това, че си изпълняват задълженията едва ли би попречило да попаднат на челни позиции в списъци при наложителни съкращения в компанията. Социалното общуване и проявата на характера е неизменна част в живота на една компания и няма как да не оказва влияние върху цялостното възприятие на един служител.

3. Задаването на въпроси показва некомпетентност
Често служителите не задават въпроси, защото смятат, че така ще изглеждат некомпетентни. Всъщност това би ги предпазило от грешки, които могат да им навредят в много по-голяма степен. Особено с пълна сила важи това за нови служители. На практика, дори на нови служители, които не задават въпроси, свързани с тяхната работа, се гледа с лошо око от страна на мениджърите.

4. Да ви харесват и да се сприятелявате на работа е по-добре от добре свършената работа
Много хора смятат, че създаването на приятелства на работа са в много по-голяма степен критични за запазване на работата им. Непрекъснатото говорене с колеги обаче, прикриване на грешки или злословене по адрес на мениджъри и работодатели, могат да изиграят лоша шега и дори да натежат при решения за съкращения на персонал.

5. Нямате нужда от критика
Емоционалната реакция на критика от страна на ръководството може да ви направи по-лоша услуга. Вместо това изслушайте критиката и я приемете, или най-малкото не позволявайте на емоциите ви да вземат връх. Много по-добре е първо да обмислите реакцията си и да изложите мотивирани възражения срещу направените забележки впоследствие, отколкото да се впускате в безсмислени емоционални спорове.

6. Сърфирането в интернет няма да нарани работата ви
Ползването на социални мрежи или участието в онлайн игри, ако не са забранени във вашата фирма, то определено няма да бъдат погледнати с добро око от ръководството. Най-лесно е за един мениджър да проследи активността на своите служители в социалните мрежи, за да прецени каква част от времето си прекарват в тях.

7. Ако сбъркате, по-добре никой да не разбере
Никой не е застрахован от грешки. Опитите да се прикриват такива обаче правят изключително лошо впечатление, когато бъдат открити. По-добре си признайте грешката и направете всичко възможно да я поправите, вместо да се опитвате да я прикриете.

8. Работата ви говори сама за себе си
Може да сте свършили чудесна работа, но никой да не разбере. Направете така, че да получите заслугите, които сте си извоювали, без да правите това по груб и натрапчив начин.

Източник: profit.bg

(20.04.2012)