Ръст на продажбите по интернет с една пета ще отчетат тази година онлайн магазините. Прогнозата идва на фона на скромното увеличение на оборотите в търговията на дребно у нас.
Според експертите на хостинг компанията „СуперХостинг.БГ“ потенциалът на бранша позволява той да расте в пъти през следващите години.
Най-продаваната стока по интернет са дрехите, сочи още статистиката на компанията.
След тях са туристически услуги, книги и техника, като очакваме тази тенденция да се запази, като сайтовете за групово пазаруване също са много популярни. Анализът на „СуперХостинг.БГ“ посочва още, че
има ръст в броя на интернет магазините
през 2013 г. В статистиката се посочва, че те са достигнали една пета или 17,47% от всички използвани интернет системи.
Справка в Български брояч на посещения на български сайтове показва, че сред сайтовете за пазаруване, в които влизат най-много хора, са сайтове за продажба на автомобили, имоти, компютри, мобилни апарати, аксесоари и др.
Сред най-предпочитаните онлайн магазини са за групово пазаруване и такива, в които продаваме собствени вещи. Увеличението при онлайн магазините ще бъде движено основно от факта, че все повече малки и средни фирми създават такива сайтове, обясняват специалисти.
Друг важен фактор е, че все повече традиционни търговци създават и онлайн магазини, като допълнение към своята офлайн дейност. От сектора посочват, че двете много добре се преплитат, защото клиентът може както да намери бързо стоката по интернет, така и да отиде и да я види на място.
За по-малките нишови проекти - като специализирани материали или практикуващи свободни професии обаче, е по-изгодно да създадат само онлайн магазин.Разходите са много по-ниски и аудиторията, до която може да се достигне, е много по-голяма.
Данни на Евростат от края на декември показват, че 54% от домакинствата в България имат достъп до интернет през миналата година спрямо 95 на сто в Холандия, 94% в Люксембург и 93% в Дания и Швеция.
Достъпът и използването на глобалната мрежа от населението на ЕС са нараснали през тази година. 79% от домакинствата са имали достъп до интернет, а 76% - до широколентов интернет, спрямо съответно 55% и 42% през 2007 г., се посочва още в информацията на статистическата служба.
Източник: http://monitor.bg/, http://www.pariteni.bg/
(09.01.2014)