Над 50% от фирмите ще дадат коледни бонуси на всичките си служители

Любопитно

43% от фирмите няма да променят размера на бонусите в сравнение с 2012 г., 30% ще дадат по-голям стимул в сравнение с миналата година, а 18% ще дадат по-малко, сочи допитване на БСК

56% от фирмите ще дадат коледни бонуси на всички свои служители, показват данните от непредставително проучване на Българската стопанска камара (БСК), проведено в периода 25 ноември - 6 декември сред 410 компании.

Проучването сочи, че 22% от фирмите няма да дават допълнителни пари за Коледа на служители си, а 10% ще стимулират материално само определени работници.

43% от фирмите няма да променят размера на бонусите в сравнение с 2012 г., 30% ще дадат по-голям стимул в сравнение с миналата година, а 18% ще дадат по-малко.

Значителна част от мениджърите, участвали в допитването (73%) предпочитат финансовия стимул, а около 27% ще подарят на служителите си фирмени подаръци и сувенири. Близо 10% планират да предоставят на служителите си ваучери за храна и напитки.

Като условие за стимулирането на служителите за Коледа, работодателите поставят добрите финансови резултати (48%). За 26% финансовите резултати не са от значение, а за всеки пети мениджър (24%) условие за стимулиране е внимателната преценка за приноса на работника.

Почти половината от запитаните работодатели (47%) са готови да заделят до 20% от размера на заплатата за коледен бонус. 38% могат да стимулират служителите с до половината от работната заплата, 6% могат да дадат повече от 100% от заплатата на служителите си.

45% от анкетираните работодатели използват коледните бонуси, за да стимулират добрите си служители. Освен тях, малко над 30% ще спазят и традицията всяка година да дават подаръци за Коледа на работниците.

17% от работодателите използват коледните бонуси като начин да се сплоти екипът на фирмата.

Резултатите от допитването показват още, че в 42% от анкетираните фирми броят на хората не се е променил през тази година. По равно (29%) са назначили или освободили хора.

Малко над половината (54%) от фирмите са в сферата на услугите, 30 на сто - в търговията. Повече от 60% от фирмите, които са се включили в анкетата, работят основно за вътрешния пазар.

Близо 30% от компаниите работят и за вътрешния и за външния пазар, и са основно международни компании.

Източник: http://www.vesti.bg

(09.12.2013)