Мобилните устройства стават все по-мощнен източник на информация

Общество

   Използването на мобилни услуги расте с поразителенa скорост - благодарение на потребителите, които усвояват все повече начини, чрез които да използват технологиите в наши дни. Мобилните услуги бързо се превърнаха в основен помощник за дейности като пазаруване и търсене на информация. Нещо повече, покупките на дребно чрез използването на мобилни устройства са осем пъти повече в сравнение с онлайн търговията на дребно. Те вече са от съществено значение по отношение на бизнес стратегията относно лоялност на клиентите и бъдещото им увеличаване.

Изследване на CultureLabel, компания за онлайн търговия с достъпни като цена предмети на изкуството, проучва очевидната мощ на мобилните телефони и защо това е канал, който компаниите, особено за електронна търговия, трябва да превърнат в неразделна част от своя бизнес план.

Резултатите от изследването показват, че в световен мащаб 87% от населението по света използват мобилни услуги. Това прави 5,9 милиарда души. През 2011 година пък продажбите на смартфони са се покачили с 63,1% спрямо 2010 година и са достигнали 488,5 милиона бройки. Данните показват и огромно проникване на мобилните услуги - над 100% в Европа и Америка и малко под 100% в Азия и арабските държави. 30% от всички потребители са от Китай и Индия. През последните 3 години са разработени около 300 хил. приложения за мобилни телефони, като същите са били сваляни над 10,9 милиарда пъти.

Къде най-често се използват мобилните устройства?
Отговорът на този въпрос е: Навсякъде. Като топ местата са в къщи, по време на път, по време на пазаруване, на работа и в градския транспорт.Около 9% от хората прекарват по 7 минути на ден, пишейки и-мейли, 32% използват телефона си поне 27 минути, за да комуникират със свои близки и приятели или по служебни задължения, а 59% прекарват средно 40 минути дневно в интернет.

Интернетът на мобилните телефони се използва главно за две неща - 81% от потребителите браузват – основно в социалните мрежи, а 77% търсят информация в глобалната мрежа. На социалните мрежи се падат 50% от всички разглеждания на страници през мобилни устройства през 2011 година..Хората, които използват Facebook през телефоните си, са се увеличили четири пъти за последните две години - от 50 милиона за 2009 г. те са достигнали 200 милиона през 2011 година. В YouTube пък ежедневно се гледат над 200 милиона клипа.
71% от търсенето на информация през мобилни устройства става когато потребителите търсят продукти, рекламирани по телевизия, онлайн или в печатни медии. 9 от 10 търсения водят до действие - пазаруване, посещение на магазини и т.н. Като цяло онлайн търсенията са се покачили четири пъти от 2010 г, като едно от всеки седем търсения се извършва през мобилно устройство.

Потребителите, които използват мобилен интернет са, 1,2 милиарда души, което е 17% от населението на света. Абонатите на мобилен интернет вече превъзхождат като брой тези на широколентовите мрежи в съотношение 2:1. През януари 2012 г. 8,5% от посещенията на интернет страници са били направени чрез мобилно устройство, което е двойно повече в сравнение с предходната година миналата година.
По статията работиха: Андрей Любенов, редактор Бойчо Попов

Източник: www.investor.bg

(09.05.2012)