Как едно момче на 8 г. превърна градината си в мултимилиарден бизнес

Любопитно

      През 1844 г. в Питсбърг се ражда Хенри Хайнц, чиито родители са имигранти в САЩ. Хайнц основава един от най-големите хранителни конгломерати в света – компания, която генерира повече от 11 млрд. долара продажби за миналата година.

Хайнц започва да печели от малката си градина в задния двор, когато е едва на 8 години и основава първата си голяма компания, когато е на 25 г. Ето как се случва всичко това, според Business Insider. Роденият през 1844 г. Хенри Хайнц е едно от осемте деца на Джон Хенри Хайнц и Ана Маргарета Хайнц. Когато Хайнц е на шест години, той започва да помага на майка си с работата в градината. На осем години Хенри Хайц започва да продава продукти на съседите, разнасяйки ги с кошница. На девет години той вече прави собствен сос от хрян по рецепта на майка си. На 10-годишна възраст Хенри обработва собствена градина и вече прави доставките с количка с едно колело. На 12 г. той вече обработва по-голяма градина и започва да използва кон и каруца. На 16 г. започва да прави по три доставки седмично до Питсбърг, Пенсилвания. Когато е на 25 г., Хайнс основава първата си компания заедно със свой приятел. Името на компанията е Heinz Noble & Company. Първият продукт, който продават, е хрян. Само след няколко години обаче те фалират и прекратяват дейност. Хайнц бързо основава нова компания със свой братовчед, която носи името F & J Heinz Co.

През 1888 г. Хенри Хайнц изкупува дяловете на своите роднини и отваря голям завод близо до река Алегени. През 1896 г. Хайнц добавя числото 57 към своите реклами, след като вижда магазин за обувки, който рекламира, че продава 21 стила обувки. Въпреки че продава над 60 продукта по това време, Хайнц смятал, че числото 57 е щастливо. Днес компанията продава над 5 700 продукта по цял свят, но все още използва магическото число "57." Ако превъртим времето напред до днес, Heinz в момента е компания, чиято пазарна стойност възлиза на 18.01 млрд. долара, а продажбите й надхвърлят 11 млрд. долара годишно.

Откакто Хенри Хайнц умира, двама души от фамилията са управлявали компанията. Настоящият шести главен изпълнителен директор на Heinz е третият, който няма връзка със семейство Хайнц.

В днешно време Heinz продава на 650 млн. бутилки кетчуп всяка година в 140 страни по света, както и консервиран фасул и доматен сос. Затова на компанията са й необходими 2 млн. тона домати повече, отколкото на която и да било друга компания.

Кетчупът излиза от легендарната стъклена бутилка на Heinz със скорост 0.5 км/ч. Ако вискозитетът на кетчупа не отговаря на този стандарт и той излиза по-бързо от бутилката, не се одобрява за продажба.

Източник: profit.bg

(28.08.2012)