Все повече международни търговци гледат към Европа

Любопитно

Расте броят на американските търговци, които обръщат поглед към Великобритания и континентална Европа. Това е казал Питър Голд, директор Трансгранична търговия в консултантската компания CB Richard Ellis (CBRE), по време на конференция на Международния съвет на търговските центрове (ICSC), проведена наскоро в  Париж.
„Щатските търговци отново взимат международния ръст насериозно”, казва той, като дава пример с американската верига за модни облекла Abercrombie & Fitch, която наскоро е отворила голям магазин на Шанз-Елизе. Други подобни включват The Sting, Hollister, Gap и Apple.
Американските търговци се стремят да увеличат присъствието си и във Великобритания, коментира Бил Гиурукус, директор на нов търговски център на Westfield в Лондон.
„Европейските търговци също гледат към Великобритания“, казва той, посочвайки най-вече такива от скандинавските страни, като добавя, че в момента се забелязва „цяла нова вълна от интернационализация“ в европейската търговия.
Сред другите европейски марки, които целят да установят присъствие във Великобритания, са португалската Sacoor Brothers, казва Голд.
Наред с това компанията гледа и към други пазари в континентална Европа, както и американската Urban Outfitter и австралийската Cotton On.
“Cotton On вече има силно присъствие в Тихоокеанския регион и в САЩ и сега гледа към Европа”, добавя той.
Наред с това британската Forever 21 активно засилва присъствието си на континента. Тя има магазин във Виена и също така планира да отвори такива в Брюксел, Антверпен, Мюнхен и Барселона.
„Има все по-голям натиск да имаш международно присъствие“, коментира той.
„Много търговци имат мащабна стратегия, насочена към водещите локации в големите градове.“
Той обяснява, че за веригите не е толкова важно да имат широко присъствие на един пазар с 200 магазина. Те целят да бъдат на 20-те водещи пазара и да използват електронната търговия за останалите.
Голд отбелязва, че за електронната търговия това са все още началните години, но признава, че навиците и стила на пазаруване на потребителите се променят.
По думите му електронната търговия е нараснала от 5% до 15% от общия обем на продажбите през последните години.

Текст и снимка: investor.bg

(20.06.2011)