България ще рекламира курортите си с още 20.5 млн. лв. от ЕС

Туризъм

   Още 20.5 млн. лв от оперативната програма "Регионално развитие" ще отидат за реклама на българския туризъм, стана ясно вчера при подписването на договори между министерствата на икономиката и на регионалното развитие.

Със средствата ще се изпълнят няколко проекта за представянето на страната по паневропейски тв канали, целеви кампании в няколко държави, както и вътре в България. За реклама на този сектор по програмата са предвидени общо 64 млн. лв.

Промоции в чужбина
Три от новите пет проекта, които изпълнява икономическото министерство, са за реклама на туризма в чужбина. Най-много средства се предвиждат за целеви кампании в Германия, Русия, Румъния, Полша, Украйна и Швеция. За целта ще бъдат отделени 7 млн. лв., които ще се ползват за тв, радио, печатна, интернет и външна реклама в тези страни. Досега са изпълнявани три такива кампании в чужбина - в Германия, Русия и Великобритания.

Икономическото министерство планира да повтори и и рекламната кампания по телевизиите "Eвронюз", "Дискавъри ченъл", "Нешънъл джиографик" и "Евроспорт". За целта ще бъдат отделени малко над 6 млн. лв. Преди година по тези телевизии се въртяха клиповете "България - магията живее тук", вероятно отново ще бъдат излъчени същите. Около 1.5 млн. лв. пък ще струват участията по специализирани борси извън страната и организиране на посещения на чужди туроператори и журналисти до България.

Стимули за вътрешните пътувания
Друг от проектите на икономическото министерство предвижда и реклама на туризма пред българи, каквато кампания имаше и миналата година. За целта са отделени около 3 млн. лв., които трябва да бъдат използвани за тв, радио, печатна, интернет и външна реклама. Последният от проектите, които предстои да се изпълнят, е за маркетингови проучвания, съобщи министърът на икономиката Делян Добрев. Това ще струва около 2 млн. лв.

Новите проекти се очаква да започнат най-рано в края на годината, тъй като предстои изготвянето на техническата документация по тях и обявяването на обществени поръчки. Досега сметките показват, че около 1 млн. лв. от изпълняваните в момента девет проекта са "спестени", като средствата вероятно ще се ползват за реклама във Великобритания.

Източник: capital.bg

(10.04.2012)