България последна в Европа по гъстота на търговски площи

Цени и анализи


България се нарежда на последно място сред 25 европейски пазара по гъстота на търговски площи на 1000 души население към края на 2008 г. Това сочи класация на консултантската компаня Jones Lang LaSalle (JLL).

Съотношението у нас е под 30 кв. м брутна отдаваема площ на 1000 души. За сравнение средното ниво за Европа е 200 кв. м.

Сред съседните държави Турция е с най-голямо съотношение със 70 кв. м на 1000 души, следвана от Гърция с 60 и Румъния с 50 кв. м.

От компанията прогнозират, че Турция ще достигне ниво от 118 кв. м до 2010 г. поради високата активност по развитие на нови търговски центрове. Въпреки това разпределението там все пак ще остане значително под това от държавите в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) като Чехия, Полша и Унгария.

Чехия е с най-високи показатели сред страните в ЦИЕ, изпреварвайки пазари като Италия, Германия и Белгия. Съотношението там е 220 кв. м на 1000 души. Тя е следвана от Унгария с около 210 кв. м търговски площи.

Холандия и Ирландия заемат съответно първо и второ място по съотношение на търговски площи в Европа, като и двата пазара са с около 460 кв. м на 1000 души население.

Великобритания е на 7-мо място с 270 кв. м, следвана от Франция с 250 кв. м.

Източник: investor.bg

(21.07.2009)