Apple и Google са най-скъпите марки в света

Любопитно

Американските технологични гиганти Apple и Google оглавиха класацията на най-скъпите марки в света BrandZ, изготвена от международна агенция за научни изследвания Millward Brown Optimor, предава ИТАР-ТАСС. Стойността на марката Apple е нараснала с 1% до 185 млрд. долара, докато брандът Google е поскъпнал с 5 на сто до 113,6 млрд. долара. На трето място в общото класиране е поставен друг технологичен гигант – IBM, който обаче е отчел спад с 3% до 112,5 млрд. долара.
На четвърто и пето място са други американски компании, но от различни сектори - McDonald's, чиято марка е оценена на 90,256 млрд. долара, но отчита спад на оценката от 5%, и производителят на безалкохолни напитки Coca-Cola, като брандът е оценен на 78,415 млрд. долара.
В същото време друга американска корпорация – Microsoft, която се установи на четвъртата позиция в класацията на 20-те най-добри технологични компании в света, отчете спад на стойността на марката си с 9% до 69,8 млрд. долара, заемайки седмо място в общото класиране. Основният конкурент на Apple – Samsung, повиши оценката на бранда си с 51% до 21,4 млрд. долара, класирайки се на 30-то място в общата ранглиста. Южнокорейската компанията е последвана от социалната мрежа Facebook, чиято оценка падна с 36% до 21,20 млрд. долара.
Конкурентът на корпорацията Google – търсачката Yahoo, попадна за първи път в списъка на най-ценните компании, класирайки се на 16-та позиция сред технологичните компании и на 92-то място в общата класация BrandZ.
Руският мобилен оператор MTС зае девето място в класацията на най-големите телекомуникационни марки в света, като в общата класация на най-добрите 100 марки компанията заема 82-ра позиция. Стойността на марката нарасна с 11 на сто през тази година до 10 млрд. долара. Списъкът на най-големите телекомуникационни производители е оглавяван от американската компания AT&T, China Mobile и Verizon.
Класацията BrandZ Top 100 се изготвя за осма поредна година от изследователската агенция Millward Brown Optimor. Това е единствената класация, която се базира на проучване на мненията на повече от 2 млн. души по целия свят, както и на задълбочен анализ на резултатите от дейността на хиляди компании, предава още ИТАР-ТАСС.

Източник и снимка: http://www.investor.bg

(22.05.2013)