Начало
Бележник ()

Какво да очакваме от Apple през 2014 г.?

Любопитно

Компанията може би най-сетне ще ни зарадва с Apple TV и iWatch

Въпросът, който стои пред компанията в навечерието на 2014 г., е как да си върне предишния блясъка, Снимка: архив Ройтерс.

Apple позагуби част блясъка си през 2013 г. Експертите поставиха под въпрос истинската способност на компанията да радва потребителите с иновации. Други твърдят, че спадът, който компанията отбеляза на борсата, е индикатор, че добрите времена на технологичния гигант са приключили, пише Mashable.

И все пак годината приключва с високи очаквания за следващата. Цената на акциите на Apple се повиши, а продажбите на iPad Air, iPad mini и iPhone 5S са стабилни и вървят нагоре.

Едно е сигурно - Apple вече не е компанията на Стив Джобс. Краят на иновациите ѝ не е дошъл, но се усеща известен консерватизъм. Хитовете на Apple представляват освежени или значително променени вече съществуващи продукти, с малки изключения.

Когато се заговори за новите продуктови категории, главният изпълнителен директор на компанията Тим Кук обяснява, че никога не е обещавал да видим такива през тази година. Това обаче остави много от потребителите на Apple разочаровани.

В края на 2013 г. Mashable прави прогноза какво да очакваме от Apple през следващата година, допитвайки се до експерти от бранша.

През по-голямата част от годината анализаторите бяха убедени, че Apple се готви да пусне нова преносима джаджа – умният часовник iWatch. Вместо това Pebble, Qualcomm, Nokia, Adidas и най-вече Samsung пуснаха преносими устройства, изпреварвайки един от най-големите си конкуренти. Apple през цялото време просто наблюдаваше целия процес.

2014 г. обаче ще бъде различна. Компанията представи M7 Motion копроцесор, който работи със сензорите за движение на iPhone 5S, iPadAir и iPad mini с Retina. Освен това Apple нае Анджела Арендс, бивш главен изпълнителен директор на Burberry, и Пол Денив, заемал същия пост в Yves Saint Laurent.

Очевидно Apple има сериозни планове за бъдещето. Въпросът е ще видим ли iWatch през 2014 г.?

“Вярвам, че Apple ще започне работи по елегантен дизайн на умните часовници някъде в бъдещето“, твърди анализаторът Тим Баджърин. Той смята, че за този тип продукти именно дизайнът трябва да е по последните тенденции, тъй като часовниците са модно явление.

Според него Apple ще пусне преносимо технологично устройство, залагайки на М7 чипа. Джаджата ще бъде конкурент на Up на Jawbone и на Nike Fuel Band, твърди експертът.

Като дългогодишен анализатор на работата на Apple Каролина Миланези от Gartner очаква Apple да изкара „нещо, което да носим“. Тя също смята, че компанията ще покаже нещо различно от Samsung Galaxy Gear. Според нея то ще върши по-добра работа, предлагайки по-богата функционалност, но ще е далеч от iPhone.

Съществува вариант Apple наистина да заложи не само на най-функционалния, но и на най-красивия умен часовник през следващата година. По време на коледните празници през 2014 г. то вероятно ще е абсолютен хит.

 

Екранът

Apple е доста по-консервативна по отношение на размера на телефоните си, за разлика от Samsung, която изкарва всякакви по големина смартфони. Въпреки това има слухове, че компанията мисли за по-голям iPad, както и голям, малък и среден iPhone. 2014 г. може да е перфектното време Apple да прегърне най-сетне идеята за разнообразието в размера на екраните на своите мобилни устройства.

„Със сигурност ще видите нещо с по-голям екран“, твърди Баджърин, подсказвайки, че става дума за нови модели iPhone. Въпреки това не смята, че ще е толкова голям, че да влезе в категорията на фаблетите.

Миланези обаче не предвижда същото за iPad. Тя е на мнение, че iOS може спокойно да се справи с по-голям екран, но въпреки това не смята, че идва времето на 12-инчов iPad.

Всъщност появата на по-голям iPhone е напълно логична, тъй като пазарът е показал, че 4,5-инчовите екрани имат успех. Фактът, че Apple пусна два нови модела на iPhone през 2013 г., е ясен знак, че компанията е отворена за производството на нови неща, когато е необходимо. Някои хора наистина обичат и искат по-големи екрани, а това е една от основните причини Apple да губи клиенти заради Samsung Galaxy.

Apple TV

Стив Джобс може да е казал на биографа Уолтър Айзъксън, че е измисил как да създаде „интегрирана телевизия“, но Apple явно има още работа по този проект. Въпреки прогнозите, че телевизорът ще излезе на пазара още в края на миналата година, и през 2013 г. той не се появи.

Това все пак може да се случи през 2014 г. Според Миланези Apple ще представи нещо средно между телевизионен екран и Mac. Експерът подчертава, че твърдението звучи правдоподобно, защото iMac е създаден от телевизионен тунер.

Баджарин вижда появата на Apple TV през тази година. Едно от нещата, които го подсказват, е, че през 2013 г. компанията не пусна нови хардуерни проекти в тази сфера, което означава, че предстои те да бъдат представени.

Тази година Apple направи една ключова сделка – придоби базираната в израел компания Primesense. Благодарение на това технологичният гигант разполага със малките и изключително мощни сензори, които компанията разработва.

Възможностите, които ѝ дава това, са изключително големи. Това означава, че сензорите могат да намерят място в Apple TV. Баджарин е съгласен, но смята, че това няма да се случи „за една нощ“.

В края на годината компанията придоби и компанията за анализи в социалните мрежи Topsy, а това със сигурност ще се отрази по някакъв начин на новите устройства, които подготвя и се предвижда те да са силно свързани със социалните платформи. Apple не коментира изобщо плановете си след сделката.

Въпреки това има голяма вероятност Apple TV да включва Twitter стрийм или хаштаг бар, докато хардуерът му ще може да разпознава движения и жестове.

Миланези предвижда технологията, свързана с разпознаването на жестовете, да е част от бъдещето на таблетите.

Непредвидено и неочаквано

Градският съвет в Купертино, Калифорния, позволи на Apple да използва помещение в Силициевата долина за създаването на кампус. Компанията вече е започнала работа там и се очаква да създаде една огромна или няколко по-малки сгради през 2014 г.

Докато някои хардуерни иновации вече са на дневен ред, се очаква Apple да разкрие и по-бърз процесор. Очаква се iPad Air също да бъде подобрен, за да бъде разграничен най-сетне от iPad Mini с Retina.

Би трябвало и iOS също да има нова версия през следващата година и тя да е нещо повече от междинна актуализация. OSX също трябва да получи малък ъпдейт. Вероятно двете 64-битови системи ще стават все по-близки, макар че няма да се слеят в едно.

„Винаги съм мислила, че ще ги запазят по отделно“, твърди Миланезо. Сега тя вижда и възможно сливане в бъдеще, макар че е по-заинтригувана от потенциалните изненади през следващата година. По думите ѝ наемането на Анджела Арендс, която преди е работила в Burberry, може да означава много за подобряване на продажбите на дребно.

Всъщност подходът към продажбите на дребно са копирани от цялата индустрия, но Миланези твърди, че не може да се запази това „бутиково усещане“ , докато се обслужват още и още нови клеинти. Според нея Арендс може да помогне на Apple да използва по-добре данните за потребителите. Ако Apple Store знае повече за вас, когато влезете в магазина, могат да ви накарат да се чувствате сякаш сте в бутик от висок клас.

Бъдещето

Баджарин подчертава, че продажбите на лаптопи и настолни компюти са се свили със 100 млн. броя от 2010 г. насам, докато таблетите като iPad се яхнали вълната. Той се колебае дали няма да се появи нещо като iPad Pro, който ще е по-голям iPad, или просто някакво подобно устройство с по-голяма производителност.

Според Миланези това звучи правдоподобно и тя очаква, че Apple ще работи в посока създаването на по-сигурни таблети и по подобрения в разделението между забавните приложения и корпоративните такива, за да може потребителят да е маскимално улеснен.

Със сигурност ще видим и няколко подобрения в iPod, ще има освежавания на лаптопите, все по-красиви iMac-ове и още много други проекти.

През 2014 г. се очаква заработи по-сериозно по пускането на безплатни възможности за съхранение на до 10 GB данни в iCloud и стартиране на реклама или маркетинг кампания за образоване на потребителите.

Apple отново има възможност за много иновации. Възможно е и задълбочаване на партньорството ѝ с Yahoo и по-добра видимост на Tumblr в iOS. Прогнозите подсказват и за все повече персонализирани устройства, както и за нещо напълно неочаквано.

Източник: http://www.investor.bg/

(06.01.2014)