Чакаме 4,1 млн. чужди туристи на морето

Туризъм

Очакваме общият брой на посетителите на морето това лято да надхвърли 4.1 млн. души, заяви в интервю за Информационна агенция КРОСС Румен Драганов, директор на Института за анализ и оценка на туризма. Най-много посещения ще има от страна на съседните държави - Румъния, Гърция, Македония, както и от Германия и Русия. Очакванията са броят на чуждестранните посетители да достигне 6.3 млн. души, предаде КРОСС.

Цифрите обаче не са толкова обещаващи. „Средната заетост на легловата база в България продължава да бъде най-ниската в Европа. Миналата година тя е била около 27%, а за тази година се очаква да бъде около 29%. Продължаваме да имаме огромен брой празни легла и празни места в ресторантите. Става дума за около 70% в годишен план на територията на страната. Това е следствие от дълбоката и концептуална управленска криза в туризма, която доведе до свръхзастрояване", коментира Драганов.

Драганов посочи и неизпълнените обещания на бранша: „Те бяха за създаване на Министерство на туризма, което да се заминава главно с управление на публичната държавна собственост в туризма. Освен това - да се направи регистър на туристическите атракции, които са публична собственост и да се определят туристическите зони".

„Трагедията на хората, които са инвестирали в туризма, е че продължават да чакат министрите да разберат, че те са собственици на туристическите атракции, че трябва да направят регистър, че туристическите места, точки и зони трябва да бъдат дефинирани. Въобще, държавата има огромен недостиг от управление на публична собственост в частта туристически атракции към момента", категоричен е експертът.

Румен Драганов коментира и рекламните клипове за България, предназначени за европейски телевизии: „Неблагоприятното при тях е, че те не рекламираха публична държавна собственост, тоест туристически атракции, природни забележителности и т.н., а рекламираха в голяма степен частна собственост и неща, които не съществуват в българския туризъм,- като нимфи, които тичат по плажа. Реклама на частна собственост означава нерегламентирана държавна собственост. Никой турист не може да види нимфи на плажа, което и по българското, и по европейското законодателство означава подвеждаща реклама" „Може да се каже: Да - положително е, че имаме реклама за България, и Не - по този начин реклама не може да се прави", обобщи експертът.

 

Текст: expert.bg
Снимка: Интернет

(19.07.2011)