Европейските хотели подобряват печалбите на стая през февруари

Туризъм

Увеличение на заетостта на хотелските стаи в Европа е катализатор за ръст на печалбите на хотелските вериги през февруари на всички ключови градски пазари с изключение на един, сочи последното проучване HotStats на консултантската компания в сектора TRI Hospitality Consulting.

Варшава е единственият град в проучването, който не отчита ръст на печалбите през февруари. В градовете, където преди година бяха отчетени големи спадове, през февруари тази година се възстановяват.

Увеличението на средните цени за хотелска стая остава трудно постижимо за европейските градове, като само Берлин (+2%), Лондон (+4,7%) и Мюнхен (+8,5%) бележат ръст.

Повишението в Лондон оставя британската столица начело на класацията през февруари 2010 г. със средна цена за хотелска стая от 154,41 евро преди Берлин със 150,76 евро.

„Ръстът на заетостта и цените на стаите отново дават възможност на Лондон да бъде най-печелившият град сред ключовите хотелски пазари в Европа. Този месец британската столица се оказа много преди останалите, като постигна брутна оперативна печалба от налична стая близо два пъти по-голяма от тази на следващия“, казва Дейвид Бейли, заместник управляващ директор на TRI Hospitality, цитиран от Property Magazine International.

За първи път от декември 2008 г. хотелиерите в Будапеща успяват да увеличат печалбите, сочи още проучването. Увеличението на брутната оперативна печалба от налична стая (GOPPAR) е постигнато въпреки спада от 17,1% на средните цени за хотелска стая до 80,34 от 96,88 евро през февруари 2009 г. Приходите от налична стая (RevPAR) нарастват с 2,3%, което сочи, че увеличението на доходността се дължи изцяло на по-голямата заетост, която въпреки това остава относително ниска – малко над 50%.

С 89,3% ръст на печалбите през февруари Мюнхен постига най-голямото подобрение, при това със значителна разлика спрямо останалите, като брутната оперативна печалба от налична стая се увеличава до 43,60 евро от 23,03 евро. Ръстът идва от увеличените приходи от над 30% в резултат на по-голямата заетостта и увеличение на средните цени за хотелска стая до 89,01 евро. Февруари традиционно е натоварен месец за града, през който се провеждат няколко конференции и търговски изложения.

Източник: investor.bg

(31.03.2010)