Още 20.5 млн. лв от оперативната програма "Регионално развитие" ще отидат за реклама на българския туризъм, стана ясно вчера при подписването на договори между министерствата на икономиката и на регионалното развитие.
Със средствата ще се изпълнят няколко проекта за представянето на страната по паневропейски тв канали, целеви кампании в няколко държави, както и вътре в България. За реклама на този сектор по програмата са предвидени общо 64 млн. лв.
Промоции в чужбина
Три от новите пет проекта, които изпълнява икономическото министерство, са за реклама на туризма в чужбина. Най-много средства се предвиждат за целеви кампании в Германия, Русия, Румъния, Полша, Украйна и Швеция. За целта ще бъдат отделени 7 млн. лв., които ще се ползват за тв, радио, печатна, интернет и външна реклама в тези страни. Досега са изпълнявани три такива кампании в чужбина - в Германия, Русия и Великобритания.
Икономическото министерство планира да повтори и и рекламната кампания по телевизиите "Eвронюз", "Дискавъри ченъл", "Нешънъл джиографик" и "Евроспорт". За целта ще бъдат отделени малко над 6 млн. лв. Преди година по тези телевизии се въртяха клиповете "България - магията живее тук", вероятно отново ще бъдат излъчени същите. Около 1.5 млн. лв. пък ще струват участията по специализирани борси извън страната и организиране на посещения на чужди туроператори и журналисти до България.
Стимули за вътрешните пътувания
Друг от проектите на икономическото министерство предвижда и реклама на туризма пред българи, каквато кампания имаше и миналата година. За целта са отделени около 3 млн. лв., които трябва да бъдат използвани за тв, радио, печатна, интернет и външна реклама. Последният от проектите, които предстои да се изпълнят, е за маркетингови проучвания, съобщи министърът на икономиката Делян Добрев. Това ще струва около 2 млн. лв.
Новите проекти се очаква да започнат най-рано в края на годината, тъй като предстои изготвянето на техническата документация по тях и обявяването на обществени поръчки. Досега сметките показват, че около 1 млн. лв. от изпълняваните в момента девет проекта са "спестени", като средствата вероятно ще се ползват за реклама във Великобритания.
Източник: capital.bg
(10.04.2012)