Увеличават се нуждите от нови логистични площи в Европа

Пазарът на имоти

Европейските търговци ще се нуждят от до 25 млн. кв. м допълнителни логистични площи през следващите 5 години, посочва се в нов доклад на Jones Lang LaSalle, цитиран от онлайн изданието Property Magazine. Това се равнява на около 5 млн. кв. м логистични имоти годишно, или площта на Сентрал парк в Ню Йорк за всяка от идните пет години, отбелязват експертите.

Търсенето се движи както от нуждата да се обслужват съществуващите магазини, така и от разрастващата се интернет търговия, което променя начина, по който стоките достигат до потребителите.

На фона на очакванията продажбите да нараснат почти двойно през идните 5 години възниква и ново търсене на складове, включително големи места от над 100 000 кв. м, специализирани дистрибуционни центрове и по-малки местни депа за доставки.

В доклада се посочва също, че за нуждите на компаниите от сектора на електронната търговия ще са нужни около 3 млн. кв. м специализирани площи. Още 22 млн. кв. м ще са необходими за запасите на традиционните магазини, въпреки че търговците все повече се насочват към напълно интегрирано обслужване на клиентите си, при което те купуват както във физическите обекти, така и онлайн или през мобилните си телефони, а покупката им се доставя до дома или те сами я вземат от магазините или специални центрове за доставка.

На фона на очакванията онлайн търговията да надхвърли 10% от всички продажби в Европа до 2016 г. начинът, по който стоките се дистрибутират и доставят от компаниите, се променя, като се наблюдават следните тенденции: нараства търсенето на големи центрове за складиране на стоки за онлайн продажби, като в същото време се увеличава и търсенето на центрове за обработка на доставките. Увеличава се и разпространението на т. нар. "тъмни магазини", където персонал на компанията изпълнява онлайн поръчки на храни.

"Въпреки че традиционната търговия все още движи търсенето на търговска инфраструктура, ръстът на онлайн търговията коренно променя размера и формата на дистрибуционните центрове, както и тяхното местоположение. Много търговци вече са надраснали съществуващата си инфраструктура за доставки и трябва да намерят най-добрия логистичен модел, за да отговорят на бума на многоканалната търговия. Тяхната стратегия ще зависи от вида продукти, обема на интернет продажбите и скоростта, с която те нарастват", коментира Пол Бетс от Jones Lang LaSalle.

Източник: http://www.investor.bg/

(08.04.2013)