Рекламираме туризма си с 3 млн. лева

Туризъм

Министерският съвет взе решение за предоставяне на общо 13 млн. лв. от централния бюджет за 2013 г. по бюджета на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
От тях 10 милиона лева ще отидат за финансово осигуряване на дейностите по извеждане от експлоатация на първи и втори блокове на АЕЦ „Козлодуй" ЕАД и 3 милиона лева за осигуряване на програмата за национална туристическа реклама за 2013 г. Това съобщават от правителствената пресслужба.
Блокове 1 и 2 на АЕЦ „Козлодуй" са обявени за съоръжения за управление на радиоактивни отпадъци, които подлежат на извеждане от експлоатация. Те са предоставени безвъзмездно за стопанисване и управление на Държавно предприятие "Радиоактивни отпадъци". Блокове 3 и 4 на АЕЦ „Козлодуй" са обявени за съоръжения за управление на радиоактивни отпадъци, които подлежат на извеждане от експлоатация и са предоставени за управление на ДП „Радиоактивни отпадъци" .
С разработването на Актуализираната стратегия за извеждане от експлоатация на блокове 1-4 на АЕЦ „Козлодуй" (2006 г.) е приета концепцията за непрекъснат демонтаж, която предвижда дейностите по извеждане от експлоатация до статус „кафяво поле" да завършат до 2030 г. Такъв срок за завършване на дейностите по извеждане от експлоатация е заложен и в Стратегията за управление на отработеното ядрено гориво и радиоактивните отпадъци до 2030 г.
Средствата, предвидени за национална туристическа реклама, ще обезпечат дейностите по утвърдената от Закона за туризма Годишна програма за национална туристическа реклама за 2013 г. Те включват организация за националното участие на над 40 международни туристически изложения, кампании за България в национални електронни и печатни медии на 10 чуждестранни целеви пазари, подготовка на над 15 журналистически и туроператорски турове от целеви и перспективни пазари, работни срещи и семинари и др.
Предвиждат се масирани комуникационни кампании на нови пазари с потенциал за развитие като Китай, Япония, Корея, Индия, както и повече дейности и специализирани събития за достигане до американския и канадския пазари. Предвидени са и повече съвместни акции с чуждестранни туроператори в Германия, Великобритания, Русия, Централна Европа и скандинавските страни.
Осъществяването на телевизионни и PR кампании, на външна и печатна реклама, организирането на посещения на журналисти, участието на престижни туристически борси, както и електронният маркетинг са от изключителен обществен интерес за развитието на туристическия сектор. Те насърчават ръста в броя на чуждестранни туристи у нас, включването на страната ни в програмите на туроператорските фирми, повишаването на приходите от туризъм и свързани с него дейности.

Източник: http://econ.bg/

(23.05.2013)