Расте, но накъде ...

Градоустройство

Надеждата София да стане по-приятно място за живеене е в променения устройствен план на града, който залага развитието му в идните 20 години.
Той предстои да бъде гласуван в близките седмици от Общинския съвет.

Освен чисто нови скоростни градски магистрали и булеварди той обещава и други положителни промени. Предвидени са повече зелени пространства в кварталите, детски градини, нови трамвайни и тролейбусни линии и спортни зали.

Най-важното, което ще направи обаче, е да сложи край на хаотичното застрояване през последните десет години.

Сега действащият устройствен план на София влезе в сила през януари 2007 година. Дългият период между изработването и приемането му - почти четири години, обаче направи неактуални някои от градоустройствените решения, които са залегнали в него.

Един от основните проблеми за трафика в София според главния архитект на София Петър Диков е, че през 50-те, 60-те и 70-те години е, че към територията на града механично са прибавяни панелни квартали, като връзката между тях в повечето случаи задължително минава през центъра на града.
Най-същественото решение в това направление е изграждането на две скоростни градски магистрали, каквито до момента в столицата няма.

Така наречената северна тангента ще спести 8 километра на пътуващите от Люлин към автомагистралите "Хемус" и "Тракия". По проект трасето й започва от Ломско шосе при околовръстното и на изток минава северно от кварталите Илиянци, Бенковски и Враждебна до Ботевградско шосе преди околовръстното, в което ще се влива при участъка към летището.

Другата ключова градска магистрала е на запад. Тя трябва да свързва Люлин с Нови Искър и да поеме товарния трафик от Перник към столицата.

Източник: investor.bg

(02.11.2009)