Околовръстното минава в естакади над две софийски кръстовища

Градоустройство

altИзграждането на естакада над булeвардите "Сливница" и "Царица Йоанна", които ще пропускат директно движещите се по Софийския околовръстен път, предвижда техническият проект за пътните възли. Движението по булевардите и връзките с жилищните комплекси ще се осъществява на ниво чрез кръгови кръстовища и локални платна. Съгласно новия общ устройствен план бул. "Царица Йоанна" осъществява директна връзка от центъра на София към квартал "Люлин" и пътя София - Банкя (ІІІ-802) и път София - Калотина (І-8). Тъй като по предварителни проучвания нивото на подпочвените води е високо, са предложени две естакади - едната е над бул. "Царица Йоана" и е с дължина около 400 м, втората минава над бул. "Сливница" и е с дължина около 800 м.

Експертният съвет на Национална агенция "Пътна инфраструктура" одобри идейната фаза на проекта за пътен възел околовръстно шосе и бул. "Сливница", съобщиха от пресцентъра на агенцията. Техническият проект не е завършен окончателно. Той е внесен за разглеждане в НАПИ, но е върнат за доработка. Идейният проект на обекта е съгласуван и одобрен от Столичната община. Той е разработен на базата на изменение на действащия подробен устройствен план – план за улична регулация на столичен околовръстен път.

Проектът е в обхват – от края на пътен възел на автомагистрала "Люлин" - столичен околовръстен път до моста на р. Какач, както и проект за изменение на действащите подробни устройствени планове – планове за регулация на засегнатите от предвижданията на инвестиционния проект контактни територии.
Това са кв. "Филиповци", жк "Люлин – разширение запад", както и територии, прилежащи на пътен възел столичен околовръстен път – бул. "Сливница" и зона "Модерно предградие". Дирекция "Архитектура и градоустройство" със заповед на главния архитект е допуснала възлагането на плана за изменение на "СМА Индустриал" ЕООД – дружеството е собственик на терен с площ около 300 дка от двете страни на пътен възел бул. "Царица Йоанна" и околовръстен път.

Собственик на фирма "СМА Индустриал" ЕООД с управител Никола Зикатанов е фирма на групата американски частни фондове - "Ню сенчъри холдингс". Инвестициите им в България са както в недвижими имоти ("Прима бизнес център" на бул. "Цар Борис ІІІ", бизнес център "Престиж" на бул. "Патриарх Евтимии"), така и в областта на индустрията и на капиталовия пазар. В жк "Люлин" дружеството има планове да построи комплекс от сгради, включващи търговско-развлекателни, офисни, жилищни сгради и хотел. През 2007 г. е одобрен подробен устройствен план – план за регулация и застрояване и виза за проектиране за комплекса.

Разрешението за проектиране е за над 600 хил. кв.м разгъната застроена площ. Реконструкцията на околовръстния път е необходима и за обслужване на комплекса, затова дружеството реши да финансира изготвянето на проекта и да го подари на общината, каза Никола Зикатанов.

Подробният устройствен план е дело на фирма АДА ООД, с ръководител арх. Иво Пантелеев, транспортно-комуникационният проект е на фирма "Канел" с проектант инж. Людмил Коларов. В проектирането на комплекса участва и американската Westford architects, с водещ проектант арх. Влад Арсене.

В момента се изготвят работни проекти за сграда на мол, паркинг сграда и за магазин от типа "направи си сам". Целта е до края на годината да бъде получено разрешение за строителство и то да започне в началото на следващата година.

Връзките на Околовръстен път с бул. "Царица Йоана" и бул. "Сливница" са кръгови кръстовища, като това на бул. "Сливница" е светофарно регулирано. На ниво терен при възела с бул. "Царица Йоана" е развито разтеглено кръгово кръстовище с радиуси на бордюрните криви от вътрешната страна на кръга 30 и 90 м.

Пресичането на околовръстния път с бул. "Сливница", при което директното трасе минава в естакада, запазва нивелетно съществуващо положение на булеварда. Не се налага реконструкция на съществуващите инженерни съоръжения. На ниво е разработено светофарно регулирано кръстовище, даващо възможност за развръзки на всички направления.
За осигуряване на условия за обслужване на прилежащите терени е прието развитие на локални платна с ширина на платното за движение 6 и 3 м разделителна ивица към директното трасе. Връзката между локалните платна и директното трасе се осъществява в зони на преплитане.

Източник: Строителство.инфо

(28.07.2009)