Нови инвестиции в зимните курорти ще развият туризма, смята Бранимир Ботев

Туризъм

В България почти всичко може да се използва, като инструмент на туризма, каза зам.-министърът

Три са големите туристически продукта, с които България разполага и са потенциал за развитието на туризма ни -  море, планини и минерални извори, каза зам.-министърът с ресор "Туризъм" Бранимир Ботев на дискусия "Образът на българския туризъм по света. Туризмът като медия".

Страната ни разполага с общо 209 плажа, пет високи планини и 146 върха с височина над 2000 м, които са с огромен потенциал, каза той и цитира световни анализатори, според които България има 36 годни за развитие ски курорта и 130 дни за зимен туризъм. Според мнението на същите експерти съществуващите четири курорта - Банско, Пампорово, Боровец и Витоша, се нуждаят от нови 65 лифта.

"В България имаме по три лифта на курорт, а в Европа са средно от 9 до 12", допълни Ботев.

За потенциала на минералните ни извори той отбеляза, че у нас има 600 минерални водоизточника, а среднодневният оток на минерална вода е 274 млн. литра.

Според министър Ботев в България всяко нещо почти може да се използва като инструмент на турзима - виното, лова, културата, голфа, еко туризъма. "Въпросът е как ще го продадем така, че да предизвикваме и любов у туристите, така че да се върнат пак", допълни той в заключение.

Българската роза също беше обсъдена като бранд, с който България може да се представя. По думите на директора на Института  за анализи и оценки в туризма Румен Драганов държавата ни тябва да се върне към символа на розата, в който до този момент са инвестирани над 1 млрд. евро.

Източник: http://www.investor.bg

(18.10.2013)