Моловете в Европа стават все "по-социални"

Общество

     Социалните медии се превръщат във все по-съществен фактор за привличане на посетители в търговските центрове в Европа, смята Хайно Винк, изпълнителен директор на базираната в Холандия компания, специализирана в изграждането и управлението на молове Multi Development.

Самата Multi, която е един от най-големите строителни на търговски центрове в Европа, изцяло е приела революцията на социалните медии като водеща тенденция в управлението на моловете, каза той по време на конференция, организирана от финансовата група ABN Amro в Амстердам вчера. Multi има 10 функциониращи търговски центрове в Турция, като социалните мрежи са важна част от стратегията за комуникация с аудиторията.

По думите на Винк молът на компанията в Истанбул Forum Istanbul в момента има повече „лайкове“ от всеки друг търговски център в Европа, който има присъствие във Facebook. Към момента комплексът с отдаваема площ от 175 хил. кв. м има над 261 хил. приятели в социалната мрежа.

Multi Development отива една крачка по-напред в своята технологична стратегия. В друг свой истанбулски мол – Forum Marmara, тя е обособила високотехнологичен кът MyForum, който комбинира интернет технологиите с традиционното пазаруване (т. нар. bricks with clicks). Чрез него компанията цели да създаде мултимедиен еквивалент на търговския център, събран в малък технологичен павилион. Посетителите в него се чекират чрез своите смартфони на входа, където сканират QR, който им осигурява промоции и намаления за различните обекти в мола. Наред с това те стават ВИП членове на търговския център, като могат да общуват с останалите членове и да трупат точки чрез своята онлайн активност.

Наред с това в павилиона има постоянно телевизионно студио, в което посетителите могат да споделят своите преживявания от мола, като имат възможност да се появят по националната телевизия, обясняват от компанията. Чрез тази и други инициативи от компанията целят да окуражат своята общност от потребители да комуникират помежду си, за разлика от формален списък от пасивни „лайкове“, които някои дори купуват наготово. Той посочва, че сайтът на един от моловете на компанията в Холандия се е превърнал в истинско средище за виртуални срещи и общуване между клиентите на мола.

Подобни инициативи помагат и за по-доброто функциониране и опознаването на цели общности, смятат специалистите. От Multi дават пример със събитие по ходене на кокили, организирано от един от нейните молове в Ротердам, в чиято подготовка участие са взели голяма част от местните жители.
По статията работиха: Ангел Милев, редактор Петър Нейков

Източник: www.investor.bg

(08.06.2012)