Как да се адаптират търговците към новите потребителски навици?

Икономика

Ръстът на електронната търговия и промените на потребителските навици ще стимулират развитието на мултиканалните системи за търговия, се посочва в нов доклад на CBRE.
Развитието на тези стратегии обаче представлява сериозно предизвикателство за традиционните ритейлъри. Колкото по-бързо те се справят с тях, толкова повече позитиви биха имали, а това няма как да не се отрази и на сектора на имотите, пише в доклада.
Необходимостта от мултиканални стратегии за развитие на търговията ще създаде нови възможности и за потребителите, които изискват все повече гъвкавост от търговците. Предстои все повече ритейлъри да въведат опцията за закупуване на продукти онлайн и получаването им от удобен за потребителя магазин в удобно за него време.
Осъвременява се също така и популярната доставка по домовете, което ще тласне развитието на все повече градски центрове за дистрибуция, които да позволяват увеличаването на скоростта на обслужване.
Експертите подчертават, че пазарът на търговски площи по търговските улици в считаните за “гари разпределителни” за търговците градове се развива изключително динамично и е на път да достигне дори исторически рекорди. Това може частично да се обясни с факта, че търговците организират пазаруването като забавление и избягват предлагането на конвенционални продукти.
Същевременно компаниите за електронна търговия се опитват да изградят инфраструктура, с която да “покрият” клиентите си 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата.

Източник: investor.bg

(10.04.2013)