ЕИБ отпусна заем за реконструкция на пет кръстовища в София

Градоустройство

altЕвропейската инвестиционна банка одобри отпускането на заем, с който Столична община кандидатства за финансиране на реконструкцията на кръстовища на две нива, съобщиха от местната администрация.

Предвижда се да бъдат изпълнени естакади и тунели, с които ще се улесни пропускателната способност на общо пет кръстовища -
на бул. "Акад. Иван Гешов" - бул. "България", на бул. "Акад. Иван Гешов" - ул. "Георги Софийски", на бул. "Пейо Яворов" - бул. "Стоян Михайловски" и бул. "Пейо Яворов" - бул. "Драган Цанков" и на бул. "Андрей Ляпчев" – ул. "Св. Киприян".

Столична община проведе и търгове за избор на изпълнител за пълен инженеринг – проектиране в работна фаза и строителство, като обектите са групирани в обособени позици.

Изпълнител на двете кръстовища по бул. "Акад. Иван Гешов" е фирма "Балканстрой" АД, на тези по бул. "Пейо Яворов" е "ГБС инфраструктурно строителство", а на бул. "Андрей Ляпчев" и ул. "Свети Киприян" - фирма "Трейс".

Първоначално към списъка от обекти бе включен и възела бул. "Сливница" и Околовръстен път, но впоследствие той е изтеглен от списъка за финансиране, поясниха от Столична община.

Идейните проекти са разработени от общинското предприятие "София проект". Общата стойност на реконструкцията на всички кръстовища е около 150 млн. лева. В бюджета на общината за тази година са заложени 4 млн. лева, които са за авансово плащане,

Една от най-мащабните реконструкции се предвижда за кръстовището на бул. "Акад. Иван Гешов" и бул. "България". В него ще бъде изградена естакада от бул. "България" към бул. "Акад. Иван Гешов" (по посока ул. "Св. Георги Софийски") и тунелно преминаване от бул. "Акад. Иван Гешов" към бул. "България" (посока НДК).
Естакадата преминава над пътните платна и релсовия път на бул. "България".
Съоръжението е с обща дължина 275 м. Конструкцията на естакадата ще е монолитна стоманобетонна от предварително напрегнати елементи. Траншеята, която започва от бул. "Цар Борис ІІІ" и свършва преди ул. "Св. Георги Софийски", се предвижда да бъде продължена и да премине в тунел.
Той започва малко след ул. "Урвич" и завършва на около 100 м след кръстовището с бул. "България". Тунелът е с дължина 274 м и височина 4.7 м, еднопосочен, с две ленти за движение с обща широчина 7 м, с два обслужващи тротоара с широчина от 0.75 м.

Автор: Гергана Димитрова
Източник: Строителство.инфо

(02.07.2009)